lørdag 15. januar 2011

Husmor med stor M....

I morgen kommer minstemann Vegard og kompisen Rob hit på middag. Vegard bestilte mor`s hjemmelagde gryterett, og da tenkte jeg at jeg skulle slå til med hjemmelagd karamellpudding også!
Om jeg ikke er den store HUSmoren så prøver jeg iallefall og være en snill og god MAMMA.

KARAMELLPUDDING 
6 dl helmelk 
3 dl kremfløte
6 ss sukker
1 vaniljestenger 
eller 2 ts vaniljesukker
8 egg
da var vaniljestang og egg klare.......

Kok opp melk, fløte, sukker,vaniljestang og frøene fra en vaniljestang. Avkjøl blandingen noe og rør inn lett sammenpiskede egg. Sil blandingen over i den glaserte formen. La formen stå i 10 minutter før den settes i ovnen (Røren "setter" seg og hindrer luftbobler i puddingen).
da er blandingen ferdigkokt og klar for avkjøling...... 
så fjuuuuska me litt.......jeg bruker ferdigsaus i stedet for å lage karamell......like godt synest jeg da....
klar for ovnen på 120 g i ca 1t og 50 min..... 
mmmmmmmmmmmm.............. 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...